Yacht > Články > Lodě > Motorové lodě >

Moderní člun klasických tvarů |Cranchi E26

04.02.2019 |
Motorové lodě, Lodě

Může sloužit jako "dopravní prostředek" pro velkou jachtu, "inventář" pobřežní vily nebo jako zábavný společník. Italská loděnice vyrábí svůj nejnovější produkt ve dvou verzích. První verze má uzavřenou přední palubu a motor uvnitř trupu. Druhá má otevřené příďové sezení a závěsný motor.

Loděnice Cranchi se chlubí úctyhodnou tradicí. Funguje od roku 1870. Už tehdy sídlila na břehu malebného jezera Como v italské Lombardii. Na podzim roku 2018 přišla Cranchi se dvěma osmimetrovými (přesně 7,85 m) čluny postavenými na stejném trupu. Obě verze navrhl známý italský designér Christian Grande. Podle svých vlastních slov se v nich pokusil vzkřísit ladné tvary motorových člunů, jaké se stavěly v padesátých a šedesátých letech minulého století.

Obě verze mají společnou strmou příď a elegantní ochranné sklo. Začíná zhruba ve dvou pětinách délky trupu a zvolna klesá skoro až na záď. Variantu s uzavřenou přední palubou pojmenoval výrobce Classic. Otevřená verze se jmenuje Rider. Retro design je - jak asi každého hned napadne - patrnější na uzavřené variantě. Grande rozdělil její trup na tři části: přední paluba, pod níž se skrývá malá kajuta, kokpit se sedačkami pro pasažéry a záďový polstrovaný prostor na opalování. Z toho se dá sestoupit ještě na koupací plošinu.

Verze Classic

Středem přední paluby vede pruh pokrytý teakovým dřevem, což umocňuje lehce starožitný vzhled. Uprostřed ho přerušuje čtvercové okno přivádějící světlo do kajuty. Další dvě podlouhlá okna zapustil Christian Grande do boků lodě. Do samotné kajuty se vešla dvě lůžka a malá toaleta. Kajuta se hodí spíš na nouzové přespání třeba během víkendového výletu. S o moc delšími cestami se u Cranchi E26 Classic ani nepočítá. Do kajuty se vstupuje z kokpitu průlezem před křeslem spolujezdce na levoboku. Kormidelník sedí vpravo. Mezi oběma křesly vedou ještě schody, po nichž se dá vystoupit na přední palubu. Ochranné sklo je k tomuto účelu uprostřed otevírací. Kormidelník řídí loď masivním volantem. Před sebou vidí kompas a indikátory stavu motoru a paliva. Po pravé ruce má vysílačku, po levé dotykový displej navigace. Jak křeslo kormidelníka, tak spolujezdce se může otáčet o 360 stupňů. V zadní části kokpitu se rozprostírá polstrovaná pohovka ve tvaru písmene "L". Na levoboku je možné vyklopit malý stolek. Na opěradlo pohovky pak navazuje polstrovaný opalovací prostor. Podlahu kokpitu i koupací plošinu opět pokrývají teakové palubky. Co se týče pohonu, nabízí Cranchi tři možnosti. Nejúspornější bude asi 300koňový dieselový čtyřválec Volvo Penta. Další možností je 280koňový šestiválcový benzinový motor od stejného výrobce, případně 350koňový benzinový osmiválec.

Verze Rider

Stejné provedení podlahy má i model Rider. Na jeho přídi najdeme místo kajuty otevřené sezení s polstrovanými sedačkami. Navzdory absenci kajuty dokázal Christian Grande na palubu vměstnat oddělenou toaletu. Ukryl ji do skříně před sedadlem spolujezdce. Není zrovna prostorná, ale svému účelu poslouží. Místo sedačky ve tvaru písmene "L" a opalovacího prostoru má Rider dvě dlouhé pohovky na každém boku lodě. Do otevřeného modelu se tak vejde víc lidí. Pokud hledáte člun pro dopravu pasažérů na břeh, hodí se vám spíš tato verze. Jestli však sháníte motorový člun na samostatné výlety, bude vám vyhovovat spíš uzavřená varianta Classic.

Text Radek John
Foto Cranchi 

Zveřejněno v Yachtu 2/2019


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI