Yacht > Články > Technika >

Suzuki DF9.9B

26.04.2016 |
Technika, Aktuality

Paletu motorů Suzuki v nedávné době rozšířil model DF9.9B. Technicky vychází z motorů DF15A a DF20A. Disponuje tedy elektronickým vstřikováním paliva bez závislosti na napájení z baterie. Tu tak motor potřebuje pouze v případě, kdy obsahuje další spotřebiče, jako je například elektrický startér nebo trim/tilt. Systém vstřikování navíc zahrnuje i technologii Lean Burn, která umožňuje motoru v případě, kdy není třeba využívat plný výkon, významně snížit spotřebu. Zároveň s tím díky aktivnímu řízení směsi paliva dovoluje snadnější starty, rychlejší akceleraci a plynulejší běh motoru. Inženýři společnosti Suzuki zredukovali množství komponent a tím i hmotnost těchto motorů. Všechny nové prvky, jako jsou vysokotlaké palivové čerpadlo, chladič paliva, separátor par, vstřiky a nová škrticí klapka, byly vytvořeny tak lehké a malé, jak jen to je možné. Nejedná se o komponenty propůjčené z vyšších modelových řad, které by znamenaly nárůst velikosti a hmotnosti. Nízká hmotnost (44 kg v základním provedení) z tohoto motoru dělá univerzálního společníka vhodného do náročných podmínek, kterého je možné použít pro širokou škálu člunů od RIBů po laminátové čluny. Balení obsahuje vše potřebné pro okamžité spuštění motoru vyjma motorového oleje. U modelů s dálkovým ovládáním rovněž chybí lanovody pro ovládání, které je třeba volit podle vzdálenosti stanoviště řidiče od motoru. Standardně dodávaný propeler má stoupání devět palců. Více na www.suzuki-marine.cz.

Zveřejněno v YACHTU 4/2016.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena