Yacht > Články > Technika >

Evinrude v roce 2017

20.10.2016 | Autor: Text P.A., Foto BRP
Technika

Společnost Bombardier Recreational Products (BRP) pro rok 2017 oznámila uvedení nové řady přívěsných lodních motorů Evinrude E-TEC G2 o výkonech 150–200 HP. BRP je známa ve světě nejen jako výrobce motorů Evinrude, ale i dalších osvědčených produktů, jako jsou Sea-Doo vodní skútry, Ski-Doo sněžné skútry nebo terénní čtyřkolky značky Can-Am a Spyder. BRP má tedy velice širokou a kvalitní technologickou a designovou základnu pro vývoj svých produktů.

Nová řada motorů Evinrude E-TEC G2 150–200 HP doplňuje segment středně výkonných motorů a navazuje na modely E-TEC G2 200–300 HP, které byly uvedeny na trh v roce 2014. BRP u modelů E-TEC G2 200–300 HP použila 700 nových konstrukčních dílů, a vyrobila tak technologicky nejvyspělejší dvoutaktní motor. U vývoje nových modelů E-TEC G2 150–200 HP byly převzaty zkušenosti z praktického dvouletého provozu předešlé silnější řady, konstruktéři díky tomu vylepšili nové motory o dalších 260 nových konstrukčních prvků.

BRP uvádí na trh šestiválcové motory o objemu 2,7 litru s přímým vstřikováním ve výkonnostním  provedení 150, 175 a 200 HP. Nové motory se vyznačují o 30 % vyšším točivým momentem, o 15 % efektivnějším spalováním a o 75 % lepší úrovní emisí v porovnání s čtyřtaktními motory světových výrobců. Motory disponují technologií Power Drive, což je hydraulické ovládání natáčení motoru s posilovačem řízení. Power Drive je integrovaný přímo v konstrukci konzoly pro uchycení motoru na záď lodě. Posilovač řízení umožňuje pilotovi na ovládacím panelu nastavit tři úrovně citlivosti řízení lodě. Novinkou je technologie iTrim, která dle plavebního režimu automaticky reguluje úhel sklonu nohy motoru. V konstrukci nohy motoru je zabudovaný elektrický servomotor, který zajišťuje plynulé řazení převodových stupňů. Motor je plně řízen digitální technologií z ovládacího panelu pilota. Nejsou zde použita žádná pohyblivá ovládací mechanická táhla spojující motor s lodí. Všechny ovládací elektrické kabely jsou přivedeny v jednom svazku k neotáčivé konstrukci motoru. Důležitým faktorem ekonomiky provozu je výrazně menší servisní údržba v porovnání se čtyřtaktními motory. Výrobce uvádí, že není zapotřebí žádná údržba po dobu pěti let nebo 500 hodin provozu. Pro zákazníky, kterým záleží na barevném sladění motoru s lodí, BRP nabízí rozšíření o další výběr barevných odstínů ledově modré (Ice Blue) a omšelého dubu (Mossy Oak).

BRP přichází s novinkami i v prvcích pro řízení lodě. Mechanická řadicí páka s ovládáním plynu NEW ICON II Digital Controls je kompatibilní se všemi modely G2 150–300 HP. Páka zajišťuje převod mechanického pohybu na digitální nebo analogový signál pro ovládací prvky motorů a palubní přístroje. Joystick Evinrude iDOC je doplňkem k volantu a umožňuje jemné směrové řízení motoru při manévrech v přístavu. Novinkou v ovládání a monitoringu provozu motoru a lodě je zařízení Evinrude E link, které pomocí wifi připojí chytrá mobilní zařízení vybavená systémy Android i iOS.

www.marine.cz www.imidjex.sk

Zveřejněno v YACHTU 10/2016.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI