Yacht > Články > Lodě > Testy >

Kompaktní Suzuki DF6AS

19.09.2016 | Autor: Text Eva Skořepová, Foto Markéta Prokšanová a Suzuki Marine
Testy, Technika
Testy

Nový čtyřtaktní motor o výkonu šest koní jsme testovali na hliníkové lodi Marine 14M, kterou nám zapůjčila firma MARINE.

Použili jsme variantu motoru s krátkou nohou, v nabídce je i verze „L“. Kombinace nízké hmotnosti (23,5 kg v provedení s krátkou nohou) a dvou madel značně usnadňuje přenášení a montáž. Skladování a převoz těchto malých motorů je jednodušší díky možnosti položit je na tři strany bez obav o únik oleje. Na vedení od externí nádrže je uvnitř motoru zpětný ventil, který zajistí snadné nastartování i po odpojení a opětovném připojení externí nádrže po delší době. Startér má malý odpor a k jeho ručnímu použití není třeba nadměrné síly. Motor však byl úplně nový, takže to chvíli trvalo, než naskočil, pak již startoval bez problémů. Digitální kondenzátorové zapalování je spojením kvalitní zapalovací cívky a CPU do vodě odolné jednotky, která zaručuje přesný okamžik zážehu i pravidelný volnoběh, navíc disponuje omezovačem otáček. Nový systém nuceného oběhu oleje doplněný o olejový filtr rovněž zajišťuje lepší mazání a delší životnost i spolehlivost. Výkon motoru dodává jednoválcová soustava se zdvihovým objemem 138 ccm.

Na vodě jsme měřili maximální rychlost, rychlost na půl plynu, zrychlení z 0 do skluzu a do maxima a také hluk. Během měření byli na palubě dva lidé a přídavná palivová nádrž s 12 litry benzinu. Dobrý točivý moment v nízkých a středních otáčkách přinesl během testu zrychlení z nuly do skluzu za 5 vteřin a na maximum za 19 vteřin. Při maximální rychlosti 21 km/h dosahoval hluk na lodi
101 decibelů, při rychlosti 16 km/h (přibližně na půl plynu) 97 decibelů.

Mírným odsazením klikového hřídele od osy válce by měl mít píst ve válci menší třecí odpor, a tím eliminovat vibrace. Dalším vylepšením je izolování píny od vibrací pružným uložením. I přesto jsou ale vibrace, které jsme během testu na ruce cítili, poměrně značné. Při couvání v marině se motor snadno otočí o 180 stupňů, takže lze snadno manévrovat i ve stísněném prostoru. Testovaný motor přináší všechny výhody nejmenších úsporných závěsných čtyřtaktů a užijete jej i tam, kde je plavba omezena výkonem motoru do 10 koní.

www.suzuki-marine.cz

Zveřejněno v YACHTU 9/2016.

 

 


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI