Yacht > Články > Lodě > Plachetnice >

Na Lipno i do Chorvatska |Dufour 310

14.04.2014 | Autor: František Novotný | Foto: Dufour
Plachetnice

Nový model Dufour 310 vznikl s úmyslem vytvořit menší plachetnici, jež by oplývala všemi technologickými finesami, nenapodobitelným stylem a komfortem větších lodí firemní řady Grand Large.

 

Tato modelová řada doposud začínala cruiserem Dufour 335, avšak nová „třistadesítka“ tuto hranici snížila pod 10 metrů celkové délky. Dufour 310 má takeláž s redukovaným 9/10 oplachtěním. Může nést genu, samopřehazovací kosatku i asymetrický spinakr. Trup vyrobený z polyesterového laminátu má všechny znaky moderního výkonného plavidla – přímý svislý klounovec, aby byla vodoryska co nejdelší, plochou širokou záď s prorýsovanými outorovými hranami, výklopné zrcadlo v roli koupací plošiny a úzký vysoký kýl s balastním vřetenem prodlouženým za zadní hranu, aby se hmotnostní těžiště posunulo více dozadu a sledovalo těžiště výtlaku, které je kvůli široké zádi též posunuto dozadu. Aby se na relativně krátké lodi získal nutný prostor, má trup poměrně vysoký volný bok, takže působí robustně. Úzká obdélníková okna zdobí boky lodě a do palubní nástavby, která není tak vysoká, že by působila rušivě, jsou vsazena velká okna z kouřového skla. Ačkoli to není u desetimetrových lodí běžné, je Dufour 310 vybaven dvěma kormidelními koly, které se díky koncepci se širokou zádí do kokpitu pohodlně vejdou a umožňují přehledné kormidlování na obou bocích. Kůží obšitá kola ovládají dva poloeliptické kormidelní listy se skloněnými hřídelemi, aby vždy jeden list měl i při náklonu maximální účinnost.

Výtahy a ovládací lana jsou od paty stěžně vedeny po střeše palubní nástavby k zadní hraně, kde jsou na každé straně hlavní lukny stopery a dotahovací vinšna. Otěžové vinšny Lewmar jsou osazeny na límci kokpitu v dosahu kormidelníka. Eloxovaný duralový stěžeň je opatřen výrazně šípovými sálingy a boční vanty jsou posunuty natolik vzad, že cruiser nepotřebuje zadní stěh. Závěs hlavních otěží tvoří dvě pevné kladky po stranách hlavní lukny, jimiž prochází otěžové lano a soustavou kladek na ráhně až ke stěžni, odkud je vedeno po střeše palubní nástavby spolu s ostatními ovládacími lany až ke stoperům.

Základním materiálem, který dává interiéru světle hnědý odstín, je dřevo Moabi (africká hrušeň). Nábytek se vyznačuje módními hranatějšími tvary a jednoduchým, klasickým uspořádáním. Před hlavní přepážkou se nachází přední kajuta s dvojlůžkem ve tvaru „V“, následuje salon s bočními pohovkami a skládacím stolem v ose a s kuchyní do tvaru „L“ na levoboku. Proti ní je umístěna sanitární buňka s ručním WC, přičemž její přední stěna nese skromný navigační stůl. Nemá sedačku, předpokládá se, že navigátor bude sedět na konci pohovky, zády ke směru plavby. Vchod do velké záďové kajuty vede přes kuchyni, která je vybavena pracovní deskou z Corianu, dvouhořákovým plynovým vařičem a chladicím boxem. Ještě je třeba se zmínit o velkém skladu na plachty, který zaujímá prostor na pravoboku za sanitární buňkou a prakticky vyplňuje celý pravoboční zadní roh trupu.

Do lodi je vestavěn dieselový motor o výkonu 19 koní, který je napojen na pohon typu Saildrive s dvoulistou pevnou vrtulí. Palivo odebírá z nádrže o objemu 90 l. Voda je uskladněna ve 160l polyetylenové nádrži a cruiser disponuje rozvodem teplé a studené vody. Podle předpisů doplňuje drenážní systém ruční čerpadlo v kokpitu a automaticky spínané elektrické čerpadlo ve stoce. Odpadní voda ze sprchy pak odchází přímo do moře. Dvanáctivoltový okruh má přístrojovou desku vedle navigačního stolu.

Dufour 310 v základní verzi „Day Sailing“ má hlavní plachtu dakronovou s průběžnými spírami a samopřehazovací kosatku a stojí 74 139 EUR bez DPH. Vyšší verzí je „Liberty Sailing“, která disponuje navíc 20l výměníkem teplé vody, kompresorem pro chladničku, druhou přístrojovou baterií, dobíječkou, okruhem 230 V, navigační elektronikou Raymarine 170, sprchovým čerpadlem a teakovými doplňky paluby. Cena této verze je 80 900 EUR bez DPH. Následuje nejvyšší verze „Adventure Sailing“, která za 84 469 EUR bez DPH nabízí navíc elek­trický kotevní vrátek, bimini, čerpadlo mořské vody v kuchyni, vařič kombinovaný s pečicí troubou, dvojité dveře do přední kajuty a okna na zadní hraně palubní nástavby. Zákazník si ještě může pořídit doplňující sadu „Grand Prix“, která obsahuje kvalitnější plachty se 110% genou, kolejnice kosatkových průvlaků, větší vinšny velikosti 40, palubní výstroj pro asymetrický spinakr včetně vysouvacího čelenu, další vinšnu rozměru 30, trubkový kiking a sklopnou vrtuli. Cena sady činí 5 306 EUR bez DPH.

Dufour 310 nezapře, že tato relativně malá loď má ambice velkého oceánského plavidla, že umožní svému majiteli konat delší plavby nebo mu poskytne sportovní vyžití, které by málokdo od takové turistické „desítky“ čekal. Navíc svou velikostí je tato loď vhodná i na naše vody.

 

Technické údaje
Dufour 310
Celková délka9,67 m
Délka trupu9,35 m
Délka na vodorysce8,7 m
Šířka3,31 m
Ponor1,9/0,95 m
Výtlak4 950 kg
Balast1 300 kg
Hlavní plachta33,5 m2
Kosatka16,8 m2
Motor19 HP
Objem nádrže na palivo90 l
Objem nádrže na vodu160 l
Cenaod 74 139 EUR bez DPH

www.proyachting.cz

 

 

Pojištění lodí
Pojištění odpovědnosti z provozu loděod 2 115 Kč/rok
Havarijní pojištěníod 9 005 Kč/rok

www.lodnipojisteni.cz


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena