Yacht > Články > Lodě > Motorové lodě >

Souhra designu na Rozkoši |Lomac 790 IN a Evinrude E-TEC G2

30.09.2015 | Autor: Text a foto Eva Skořepová
Motorové lodě, Lodě, Testy
Testy

Uprostřed léta jsme měli možnost být na Rozkoši u prvního spuštění na vodu a zároveň mohli otestovat nový člun Lomac 790 IN s motorem Evinrude E-TEC G2, který barevně ke člunu dokonale ladil.

Lomac 790 IN má laminátový trup a nafukovací válce vyrobené z extra odolného technického neoprenu Hypalon Orca. Díky jejich vyfouknutí se šířka trupu dostane na povolených 2,5 metru pro přepravu na přívěsu. Trup tvaru hlubokého „V“ zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti i na silně rozvlněné hladině. Kokpit je založen na konceptu stavebnice s možností úprav dle specifických potřeb a přání uživatele. Paluba může být upravena na obrovskou opalovací plochu, a plavbu si tak užijí ctitelé moře i slunce. Naopak přidáním stolku vzniká příjemné místo k posezení a jídlu. Pod sedačkami se nacházejí praktické úložné prostory, které pojmou fendry a veškerou výbavu nezbytnou pro celodenní pobyt na moři. Nechybí lednička či splachovací záchod ukrytý v útrobách středové konzoly. Podlaha je pokryta flexiteakem. Celý prostor sezení od zádě až za středovou konzolu směrem k přídi zakrývá skládací bimini uchycené k laminátovému oblouku na zádi, kterou uzavírá koupací plošina přizpůsobená přívěsnému motoru s koupacími žebříky po obou stranách a sprchou. Z další výbavy je třeba zmínit kotvu s nerezovým řetězem a elektrickým navijákem, perseniky na sedačky a konzolu, tyč na vlečení lyžařů a břehovou přípojku na 220 V. Palubní deska je bohatě osazená přístroji – kromě těch od motoru je to vysílačka, GPSMAP 721xs a sonarový modul GCV 10 značky Garmin, kompas a rádio Pioneer s reproduktory Bose. 

Testovaný člun byl vybaven přívěsným motorem Evinrude E-TEC G2 o výkonu 300 koní. O motorech E-TEC druhé generace jsme už v YACHTU psali několikrát, ale nyní se nám naskytla ideální příležitost k porovnání tohoto motoru s jeho předchůdcem. Lomac 790 IN jsme už totiž před dvěma lety testovali s motorem Evinrude také o výkonu 300 koní. Jak toto srovnání dopadlo? Potvrdilo se, že vývoj šel opravdu dopředu a výrobcem avizované přednosti motorů druhé generace jsou skutečně pravdivé. Maximální dosažená rychlost 80 km/h na člunu obsazeném dokonce šesti lidmi překonala o 10 km/h dva roky starou hodnotu, přestože na člunu tehdy plula jen dvoučlenná posádka. A spotřeba při maximální rychlosti je nyní o 14 litrů za hodinu nižší. 

Bohatá výbava, variabilita vnitřního uspořádání, snadná přeprava, bezpečnost, dynamičnost – to jsou hlavní přednosti člunu Lomac 790 IN, který lze vybavit přesně na míru každému uživateli pro použití na potápění, rybaření nebo pro rekreaci a vodní turistiku. Navíc s dokonale sladěným přívěsným motorem Evinrude E-TEC G2 vypadá komplet exklusivně v každé marině.

Zveřejněno v Yachtu 10/15.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI