Yacht > Články > Lodě > Motorové lodě >

Regal 2800 |S přáteli na palubě

09.04.2015 | Autor: Text Eva Skořepová, Foto autorka a Regal
Motorové lodě, Testy
Testy

Bowrider, ale přesto velká loď. Letí podle pobřeží, je slyšet hlasitá hudba. Parta přátel ze školy vyrazila na projížďku. Mají s sebou „hračky“ na tahání včetně wakeboardů, lodní bar praská ve švech, všichni se dobře baví pod jasně modrou oblohou. Přesně takhle si představuji využití nového Regalu 2800.

Patentovaný tvar trupu FasTrac jako u ostatních bowriderů značky Regal a prostorný kokpit – to jsou hlavní přednosti tohoto člunu. Variabilní sedačky, které se dají různě překlápět, umožňují sezení po i proti jízdě, z boku nebo ležení. Pod nimi jsou bohaté úložné prostory. Také pod podlahou se skrývá box na rozměrnější předměty, jako jsou fendry nebo vodní lyže. Velké koupací plato, které je stejně jako podlaha v kokpitu pokryto Flexiteekem, je za příplatek opatřeno elektricky spouštěným laminátovým schodem usnadňujícím přístup do vody.

Průchod na příď se dá zcela uzavřít, aby do kokpitu při rychlé jízdě tolik nefoukalo. Na přídi najdeme pod sedačkami kromě dalších úložných prostor i vestavěnou ledničku. Chladicí samovylévací boxy na nápoje ovšem najdeme ještě v kokpitu a na zádi. Teakový stůl se dá nainstalovat do kokpitu i na příď. Samozřejmostí jsou držáky na nápoje všude po ruce a bonusem je malá kajuta, kde především dámy ocení chemický záchod (za příplatek může být i pumpovací s fekální nádrží) a umyvadlo s tekoucí vodou. Nad kokpitem se tyčí radarový oblouk s pilonem na tahání ve výšce 2 metry a pevné bimini, které snese i maximální rychlost. Oblouk je možné elektricky sklopit, čímž se dostane pod úroveň výšky čelního skla, a s lodí se tak dá projet i pod velmi nízkými mosty. Velmi příjemný je přístup k motoru, po stisku tlačítka se odklopí celá záď a objeví se Volvo V8 380 HP, případný servis může začít.

Elektricky polohovatelné sedadlo řidiče se pohybuje dopředu a dozadu, nahoru a dolů, řídit lze vsedě i vestoje. Polohovat můžete i sedačku spolujezdce. Design palubní desky je moderní se všemi potřebnými přístroji a spínači, dominuje jí dotykový displej s ovládáním rádia, GPS i informacemi z motoru. Pro snazší manévrování v přístavech byl člun opatřen bow thrusterem. Řízení je příjemné, i když v zatáčkách je třeba jisté opatrnosti a ubrání plynu. Při cestovní rychlosti kolem 25 uzlů jsme naměřili v kokpitu hluk 100 decibelů, při maximální rychlosti 45 uzlů dokonce 110 decibelů, to jsou poměrně vysoká čísla, ale perfektně ozvučený kokpit systémem Fusion 700i, který lze ovládat jak u řidiče, tak u spolujezdce, zaručí, že muzika veškerý hluk motoru přehluší. Když se ale hlasitá hudba vypne, trochu se zvolní, aby se zmírnil hluk motoru, dovedu si na tomto člunu představit i rodinný výlet. Budou jej volit především ti, kteří by si přáli mnohem větší loď, ale z nějakého důvodu si ji pořídit nemohou.

Zveřejněno v Yachtu 4/2015


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena