MCY 70

04.10.2018 |
Motorové lodě, Testy
Testy

Když jsme byli letos na jaře na návštěvě loděnice Monte Carlo Yachts (YACHT 5/2018), ještě jsme netušili, že se s jednou z jejich nejúspěšnějších jachet potkáme znovu, tentokrát na vodě.

MCY 70 je stejně jako ostatní lodě této značky postavena s jasnou vizí při použití nejnovějších metod, které představují modulární postup výroby. Moderní struktura trupu je vybavena samonosným sendvičovým systémem, který společně s podélnými nosníky zaručuje neobyčejnou tuhost. Pro nejnamáhanější místa je navíc využit kevlar.

Kromě robustní konstrukce a bezchybné funkce je důležitý i design. Loď se majiteli prostě musí líbit. A co víc, musí se mu líbit nejen na začátku, ale i po letech by měla vzbuzovat kladné emoce. I to je důvod, proč se MCY obrátil na renomované studio Nuvolari Lenard. V zadání stálo, že by neměla existovat žádná jachta, která by byla sedmdesátce podobná. Myslím, že se to dokonale povedlo a že MCY 70 je elegantní a zároveň snadno rozlišitelná.

Z výrazných prvků vyniká tvar střechy, který evokuje vysokou vlnu.

Sedmdesátku je možné objednat v několika variantách interiéru, vždy se ale počítá s tím, že na lodi bude profesionální posádka, tedy kapitán i hosteska. Dále se dají umístit na spodní palubu čtyři kajuty, tři kajuty s tím, že je v podpalubí umístěna i kuchyně, nebo varianta pouze 3kajutová s obrovskou šatnou v majitelské kajutě. Kuchyně je situována v tomto případě na hlavní palubě. Takové uspořádání bylo i na lodi, kterou jsme měli příležitost pořádně prozkoumat.

Hlavní paluba nabízí velké sezení na přídi, kde lze instalovat bimini na karbonových pylonech a polozakryté sezení na zádi. Prostorná zadní paluba je shora i z boku chráněna prodlouženým flybridgem. Designéři využili ocelové nosníky zakryté skleněnou deskou, což je charakteristický znak Monte Carlo Yachts. Tento prvek zvyšuje pocit soukromí na zadní palubě. Samotný salon je od venkovní paluby oddělen lamelovými dveřmi, které je možné udělat prakticky neviditelné. Kuchyňská linka je ukryta za stěnou, která z poloviny salon rozděluje na veřejnou a neveřejnou část. Před kuchyní je totiž ještě stanoviště určené výhradně tomu, kdo loď řídí. Není tak rušen děním na lodi a může se plně věnovat řízení. Na flybridge se pohodlně vstupuje po integrovaných schodech. Pod nimi se nachází elegantně ukrytý vstup do kajut vyhrazených profesionální posádce. O stín na nejvyšší palubě se stará karbonová otevírací střecha většinou v kontrastní barvě, což ještě zdůrazňuje vytříbený design.

Loděnice nabízí jednu variantu pohonných jednotek, tedy 2x 1 200 koní od firmy MAN a dvě různé varianty pohonů. Buď přímý náhon, který je jednodušší a lehčí, nebo ZF POD. Ten přidá lodi na hmotnosti, ale zaručuje lepší manévrovací schopnosti především během přistávání a kotvení. Pochopitelně je však dražší a náročnější na servis. Nemá cenu vyjmenovávat veškerá technická zařízení, kterými MCY 70 disponuje, zákazník si však může být jistý, že nechybí nic, co by si mohl přát a co je v této kategorii obvyklé.

Text Marek Bylnický
Foto MCY a YACHT


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht, WINE & Degustation, Exclusive, Caravan.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI