Yacht > Články > Lodě > Motorové lodě >

Italský švih pod Vyšehradem |Ranieri Voyager 19

07.06.2017 |
Motorové lodě

Otevřený italský laminátový člun Ranieri Voyager 19 s motorem Mercury F115 Pro XS jsme měli možnost testovat v Praze na Vltavě.

Byl proveden v zářivě bílé barvě, většinou bývá gelcoat lehce našedlý, ale Ranieri používá čistě bílou a je to na první pohled znát. Kvalitní řemeslné zpracování nevidíme jen na povrchu, ale i uvnitř. Kabeláž je pečlivě natahaná, každý detail je pořádně začištěn a opracován. Zabudovaná 90l palivová nádrž je umístěna pod konzolou v těžišti lodě, 40l nádrž na vodu pro příplatkovou sprchu, kterou byla testovaná loď opatřena, je zabudována ještě více vpředu. Zátěž tím pádem nemá tak negativní vliv na jízdní vlastnosti, jako kdyby byla umístěna vzadu. Řídicí konzola se nachází uprostřed, takže pokud jede sám kapitán, nepluje loď nakřivo. Páka plynu je vkusně zapuštěna do palubní desky, klasické přístroje dokreslují italský design, nechybí zde praktický
kastlík na doklady. Z nadstandardní výbavy je k dispozici navigace se sonarem Humminbird.

Na přídi je kotevní schránka a rolna pro vytahování kotvy, za příplatek lze dodat i elektrický vrátek. Pod příďovými sedačkami, které se dají přeměnit na opalovací plochu, jsou úložné prostory, z jednoho dílu lze vytvořit stoleček. Místa na uskladnění věcí najdeme i pod sedačkou řidiče a spolujezdce i pod tou zadní. Na čalounění sedaček se používá příjemný omyvatelný materiál. Všechny vazáky, zábradlí, madla a ostatní kování je provedeno z kvalitní nerezové oceli. Kokpit se dá zakrýt odnímatelnou stříškou bimini. Pro bezpečné koupání je na zádi nerezový teleskopický žebřík.

Testovaný Voyager 19 byl osazen motorem Mercury F115 Pro XS, který byl představen v roce 2016 a vychází z modelu F80/100/115 uvedeného na trh v roce 2014. Motor má sportovní nastavení a zvýšené maximální otáčky (až 6 300 ot./min). Na testované lodi byl model se standardní převodovkou, je však možné mít i zesílenou Command Thrust – CT, která je určena určena pro těžší lodě. Jednou z výhod nového motoru je nízká hmotnost 163 kg, ta patří k nejnižším v této kategorii čtyřtaktních motorů. Nová, co nejjednodušší konstrukce napomohla také ke zvýšení objemu motoru na 2,1 l. Motor svou jednoduchostí připomíná spíš dvoutakt než robustní čtyřtakt. Standardem je systém SmartCraft poskytující kompletní údaje o motoru, fuel management a ovládání otáček pro tzv. trolling speed. Verze Pro XS má navíc i program pro zlepšení dobíjení v nízkých otáčkách při zapojení více baterií na lodi. Motor byl osazen čtyřlistou nerezovou vrtulí Spitfire X7 19P, která vzešla z vývoje pro novou generaci čtyřtaktních motorů.

Test probíhal na klidné hladině Vltavy, ovládání nečinilo žádné potíže, i když volant byl trochu tuhý, na druhou stranu však řízení nemělo žádnou nežádoucí vůli. Se třemi osobami na palubě a s úplně novým nezajetým motorem jsme dosáhli maximální rychlosti 68 km/h, se dvěma osobami na palubě až 72 km/h. Jezdili jsme zhruba dvě hodiny a za tu dobu spotřebovali přibližně 15 l paliva, což je velmi slušné. Okamžitou spotřebu i naměřené rychlosti najdete v tabulce. Díky tvaru trupu do písmene „V“ loď pěkně sedí a předpokládám, že dobře zvládne i přiměřeně rozvlněnou hladinu moře.

Vzhledem k tomu, že je tato loď snadno přepravovatelná na přívěsu a spuštění na vodu i vytažení z vody se dá lehce zvládnout ve dvou, nic nebrání tomu, aby ji budoucí majitelé využívali na nejrůznějších místech celé Evropy, a to jak ve vnitrozemí, tak na pobřeží. Cena kompletní testované lodě je 795 000 Kč včetně DPH. Loď je možné objednat i v provedení „S“ za příplatek 5 000 EUR. To má více propracované detaily, moderní ostré hrany a aerodynamické rysy. K lodi lze zakoupit i přívěs R.H.C. o celkové hmotnosti 1 300 kg za 80 000 Kč. 

Text a foto Eva Skořepová

Zveřejněno v Yachtu 6/2017.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena