Yacht > Články > Lodě >

SEA-DOO slaví 50 let |Vodní skútry na křižovatce

07.12.2017 |
Lodě

Kanadská firma BRP, leader ve vývoji a výrobě nejen vodních skútrů (Sea-Doo), ale také lodních motorů (Evinrude), čtyřkolek a SSV (can-am), sněžných skútrů (Ski-Doo a Lynx), tříkolek (Spider) a motorů (Rotax), které všechny tyto stroje, a nejen je, pohánějí. Má důvod k oslavě a její zákazníci s ní. Trh
„hraček“ na rekreaci a na práci utěšeně roste i díky tomu, jak BRP dokáže trh předvídat i vytvářet.St

Stalo se již pravidlem, že při představení zásadnějších novinek pořádá BRP setkání importérů, prodejců i novinářů, kde tyto novinky prezentuje. Akce se jmenuje Club BRP a koná se na několika místech po světě. Po USA se dostalo také na Evropu. Všichni hosté mají možnost si většinu novinek vyzkoušet a otestovat je na vodě (Sea-Doo) i na suchu (can-am). Letos se Club BRP konal na Kypru na začátku listopadu a stálo to opravdu za to.

Padesát let na trhu již opravňuje BRP k notné dávce hrdosti a sebevědomí. Tím rozhodně disponuje, navíc je však vidět velká dávka pokory a empatie. Letošní novinky to jasně dokazují. Trendem je ještě větší důraz na bezpečnost, a především možnost využití Sea-Doo na cestování, v řeči BRP safari. Očekává se, že řadu modelů Sea-Doo budou zákazníci využívat nejen pro „blbnutí“ na jednom místě, ale především pro delší „off road“ cestování.

Bezpečnost zajišťuje ta nejdůležitější inovace pro rok 2018 a tou je určitě zcela nový trup u čtyř nejvyšších modelů. Trup má vpředu hlubší „V“ a je kratší. Přestože je o 40 kg lehčí, má větší stabilitu díky nižšímu těžišti a větší šířce trupu. Přepracovaný je i systém brždění a couvání, a celkově je tak jízda bezpečnější. Čeho si ale každý může všimnout na první pohled, je systém nosičů, který byl původně vyvinut pro sněžné skútry. Nyní je díky němu možné u některých modelů připnout na zadní platformu přídavnou nádrž, box na led či nápoje a BRP slibuje, že paleta nosičů a boxů se bude stále rozrůstat. Jak jsme si prakticky ukázali, dá se díky variabilnímu sedlu pořádat na Sea-Doo i malý soukromý piknik. Podrobný test top modelu GTX přineseme v příštím vydání YACHTU.

Kromě krásně zvlněné vodní hladiny byl k dispozici i okruh pro can-am. Čtyřkolky ostatně k lodím patří a na mnoha místech, kde je nezbytné lodě či vodní skútry dávat často na vodu i vytahovat z vody, se výborně uplatní. Tažné zařízení lze namontovat nejen dozadu, ale také dopředu. Manipulace s přívěsem je pak snadná. 

BRP šlape na plné obrátky, a tak je jisté, že se vodní skútry Sea-Doo brzy dostanou do podobné kategorie, jako jsou velké cestovní motorky enduro, a majitelé budou na skútrech podnikat dlouhé cesty podél pobřeží. Díky moderní konstrukci trupu jim nevadí ani pěkně rozvlněná hladina, jak jsem měl na Kypru
příležitost vyzkoušet. Na celý sortiment BRP se stojí za to podívat na www.brp-world.com v ČR
pak na www.marine.cz a na Slovensku na www.imidjex.sk

Text Daniel Guryča

Foto Daniel Guryča a BRP

Článek byl zvěřejněn 1. 12. 2017 v Yachtu 12/17-1/18.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Zapomněli jste heslo?

Prosím, zadejte Vaše uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu. Budou vám okamžitě zaslány pokyny pro resetování hesla.

Návrat na přihlašovací formulář

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI