Nová prodejna lodí v Praze |Honda Marine

09.05.2018 |
Aktuality

K 25. výročí zastoupení značky Honda Marine firmou BG Technik byla v sídle společnosti otevřena zbrusu nová prodejna lodí a lodních motorů. Na zakryté ploše o velikosti přes 500 m2 zde firma BG Technik prezentuje celou škálu značek, jež zastupuje.

Na místě jsem se sešla se Zdeňkem Novákem, vedoucím zastoupení Honda Power Equipment pro ČR firmy BG Technik. „Tímto stanem jsme vytvořili velkou plochu pro naši novou prodejnu, kam se vejde spousta lodí. Tolik vystavených modelů na jednom místě v České republice pravděpodobně nenajdete. Nová prodejna znamená výkladní skříň, aby bylo vidět, co nabízíme, a zákazníci si mohli vybrat,“ chlubí se.

Jaké značky v současné době zastupujete
a co je tu konkrétně k vidění?

Kromě malých nafukovacích člunů HonWave přímo od Hondy, kterých je v nabídce deset ve třech variantách kýlu a podlahy a délkách od 2 m po 4 m, jsou to nafukovací čluny s pevným dnem (RIB) značky Sportis. Od letošního roku máme zastoupení italské značky Cantieri Capelli. Pan Capelli mladší přijel na výstavu For Boat a byl překvapen, jak velký jsme měli stánek. S tureckým nebo holandským dealerem se to prý nedalo srovnat. Zákazníci si tady mohou  prohlédnout dva modely Capelli Tempest 470 a 570. Co se týká rekreačních laminátových lodí, pohybujeme se ve dvou kategoriích. První je lowcostová polská značka Marion, kterou také zastupujeme nově od letoška. Vystaveny tu máme modely 440 Open, 450 Cabin, 500 Classic, 565 Cabin a 630 Open. Do druhé, luxusnější kategorie patří finské lodě značky AMT, zde vidíme modely AMT 200 DC a AMT 190 HT. Dále prodáváme obytné lodě – jak motorové, tak plachetnice – polské značky Delphia, pracovní hliníkové lodě MS Boat rovněž z Polska – zde máme model 550 WT, švédské Arronety a větší 10–15m holandské zakázkové pracovní lodě Allunautic.

Samozřejmě tady zákazníci najdou i kompletní sortiment závěsných lodních motorů Honda od 2,3 do 250 HP v různých variantách a provedeních a nově jsme v letošním roce začali spolupracovat se značkou Yanmar, jejíž vestavěné motory plánujeme standardně montovat do lodí, které prodáváme. Dva motory Yanmar jsme již měli na výstavě For Boat, kde jsme také se zástupci značky podepsali dohodu o jejich zastoupení na českém trhu. Rozhodli jsme se tak, protože už nechceme být prostředníky mezi Volvem Penta a zákazníky, kterým dodáváme lodě. Tam je vše závislé na dalších firmách a komunikace mnohdy při záručních i pozáručních opravách vázne.

 

Poslední značkou, kterou zastupujeme, je polský výrobce hausbótů a katamaranů stavěných na zakázku Waterbus. Staví se jednoduchou sendvičovou technologií, jsou lehké, mají dobré tepelně izolační vlastnosti a mohou být až 15 metrů dlouhé. Výrobce může hausbót dodat na principu IKEA – přiveze jednotlivé desky, které se na místě složí jako stavebnice, čímž se šetří přepravní náklady. Trup je trimaran s kýlem opatřeným klouby a na přepravu se boky sklopí, aby se dosáhlo povolené šířky.

A jak je to s příslušenstvím?

Prodáváme také všechny doplňky dodávané výrobci, jež zastupujeme, a to jak výrobci motorů, tak lodí. Zatím se nepouštíme do prodeje jachtařského oblečení ani kování. Nabízíme vlastně jen to, co si zákazníci objednávají rovnou k lodi, například kotvy, perseniky, fendry nebo záchranné vesty, ale klasický jachtařský obchod zatím neplánujeme.

S prodejem souvisí i servis...

Ano, ten poskytujeme v plném rozsahu. Protože máme dealerskou síť na prodej člunů a motorů Honda po celé České republice – je jich kolem patnácti, kromě prodeje jsme schopni na všech těchto místech zabezpečit i servis. Nová prodejna v zimě funguje jako zázemí pro servis. Ve stanu se topí, aby tam bylo v zimě možné pracovat s pryskyřicí nebo gelcoatem, musí tam být minimálně 15 °Celsia. Jsme schopni zajistit jakoukoli opravu, umíme pracovat s laminátem, lepit tubusy na nafukovacích člunech, provádíme čištění lodí i antifouling, máme specialistu na svařování hliníku. Na servis motorů jsme dobře vybaveni a vyškoleni, máme zkušební vanu, takže motory můžeme po opravách i dobře otestovat. 

Na větší opravy lodí máme pronajaté prostory na Slapech na Cholíně u firmy FAS yachting, s níž spolupracujeme. Můžeme využívat marinu i zázemí na břehu. Opravy velkých lodí, které by se obtížně přepravovaly, provádíme i na místech, kde kotví.

Máte marinu i tady v Praze?

Vlastní marinu nemáme, ale tady nedaleko v Prasečí zátoce na Vltavě využíváme sjezd do vody a máme tam uložené i nějaké lodě. Dále využíváme velký prostor o rozloze 6,5 ha v Liblicích nad Cidlinou, především k uskladnění lodí. Je hlídaný kamerovým systémem, k dispozici jsou jeřáby na zvedání lodí. Zimní uskladnění lodí plošně nenabízíme, jen našim zákazníkům, kteří si u nás svou loď koupili. Například má u nás uskladněné lodě vodní záchranná služba. V Poděbradech u Labské mariny máme novou malou prodejnu a také máme pobočku a velké zázemí v Ostravě. Je tam hala s jeřábem, kde také lodě i motory opravujeme – jsou tam vybaveni stejným způsobem jako my tady v Praze.

Jaké zajímavé lodě jste v poslední době spouštěli na vodu?

Dodávali jsme lodě vodní záchranné službě – jeden RIB, o kterém už byla zmínka vloni, a 4 hliníkové lodě s otevřenou přídí značky MS Boat v červené barvě. Myslím, že pro záchranáře jsou hliníkové lodě v našich podmínkách lepší než nafukovací čluny s pevným dnem. Nejsou tady takové vlny, aby se sklopná příď zatopila, a přitom je výhodná pro manipulaci se zachraňovaným. Na 7,5m člunech, které jsme jim prodávali vloni, jsme přes zimu měnili motory ze 100 na 150 HP. Jejich čluny jedou nyní rychlostí až 95 km/h. Dodávali jsme například také čluny pro policii.

Úspěšná výstava For Boat naznačila pozitivní trend na trhu lodí. Jak to vidíte vy?

V poslední době jsme pocítili pokles prodeje malých nafukovacích člunů s malými závěsnými motory. Nevím, zda to je tím, že na trh pronikla výrazně levnější čínská konkurence. Ale zaznamenáváme nárůst prodeje profesionálních lodí, zejména do státních složek. Dobře se prodávají také laminátové rekreační lodě Marion i AMT. Před Marionem jsme měli v nabídce polské čluny Mazury a těch se prodalo za poslední dva roky přibližně 20 kusů. Nebyli jsme ale s touto značkou spokojeni, protože kvalita lodí nebyla dobrá. Proto jsme začali spolupracovat se značkou Marion, jejíž lodě jsou podstatně kvalitnější, a uvidíme, zda s ní budou spokojeni i zákazníci. Výstava přinesla hodně zájemců. Překvapil mě hlavně velký zájem o otevřenou kanálovou loď Marion 550 Classic, která vychází z holandských tradic.

Děkuji za rozhovor. 

Text a foto Eva Skořepová

www.honda-marine.cz

Zveřejněno v Yachtu 5/2018


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht, WINE & Degustation, Exclusive, Caravan.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI