Galeon na Baltu |Test modelu 500 FLY

07.09.2018 |
Aktuality, Lodě, Motorové lodě, Testy
Testy

Polská loděnice Galeon si vybrala pro představení a testování vybraných modelů opravdu působivé prostředí mariny v Sopotech, společenském a kulturním centru na pobřeží Baltského moře uprostřed trojměstí Gdyně - Sopot - Gdaňsk, které zvláště v létě opravdu žije. Díky pozvání Aventura boats jsme měli příležitost vyzkoušet na moři hned tři modely jedné z největších polských loděnic. Modely 640 Fly, 460 Fly a 500 Fly, ten vám představujeme v redakčním testu, budily u vnějšího mola mariny zaslouženou pozornost.

Galeon 500 Fly byl v první verzi představen již v roce 2015, ale prošel řadou inovací, a tak bylo zajímavé loď vyzkoušet na moři. Základním motem a myšlenkou této motorové jachty je nově řešený trup a především variabilní uspořádání vnitřního prostoru. Charakteristická jsou i velká okna nejen v hlavní kajutě, ale i v podpalubí.

Pojďme si loď ale projít od přídě. Tam se nachází "trojlavice", která může sloužit jako klasické opalovací lehátko a nijak neruší tvar přídě nebo se dá lavice odsunout od sebe, nastavit správný sklon sedáků, a vzniká tak samostatná odpočinková zóna, kterou lze vybavit stolem. Po pohodlném bočním ochozu se dostaneme na zadní palubu. Tady čeká na posádku celá řada variant uspořádání a záleží na tom, kterou si zákazník vybere. Je možné volit velkou nebo malou garáž pro člun, skipperskou kajutu, klasické sezení do L nebo tak, jak to bylo na testované lodi, otočné sezení a menší garáž na nafukovací člun. Co ale zůstává, je možnost vyklopit zadní část boků. Loď se pak v této části rozšíří až na téměř 6 metrů a hosté mohou mít dojem, že jsou na lodi téměř dvojnásobné velikosti. Kromě nafukovacího člunu, který se vejde do garáže, unese spouštěcí plošina například i vodní skútr. Vstup na koupací plošinu ve spuštěné poloze zajišťují integrované schody s týkovými nášlapy.

Tento komfort s sebou přináší i velké nároky na technické provedení. Většina ovládacích pohonů sklápění boků či otevírání oken je totiž elektricky ovládaná a musím říct, že na testované lodi vše fungovalo bezchybně a nehlučně. Transformace relaxační zóny zabere jen pár minut a výsledek je impozantní.

Na horní palubě je prostor poněkud přeplněný, je nutné ale uznat, že toto uspořádání dovoluje maximální možné využití místa. Před řízením je velké opalovací lehátko s chytrým úkrytem pro bimini, stůl až pro osm lidí a malý kuchyňský kout s lednicí, dřezem a grilem. Na dveřích na horní palubu je dobře patrný přístup Galeonu k funkčnosti i řemeslnému provedení. Mají totiž robustní kování, silné těsnění a čtyři kliky, které zajišťují jejich absolutní vodotěsnost. V otevřené poloze je navíc drží silná aretace. Zajímavý prvek je držák radaru. Nejen že je radar sklopný, aby se snížila podjezdná výška lodě, ale dá se také nastavit jeho sklon, aby jej bylo možné seřídit do optimální polohy. Zajímavostí je řízení na flybridgi na druhé straně, než je tomu v salonu.

Dojem luxusu při vstupu do salonu a obytné části umocňuje opravdu vysoký koberec. Inovativní řešení vidíme u sedačky kapitána. Ta je otočná a může být součástí salonu nebo po otočení o 90 stupňů poslouží jako kapitánská dvojsedačka. Na komfortu za volantem se tento kompromis bohužel trochu projevuje a najít za kormidlem správnou polohu není jednoduché. Pochvalu zaslouží odhlučnění agregátů. Ani při maximální rychlosti neproniká do interiéru nadměrný hluk a je snadné ztratit přehled o tom, jak loď jede vlastně rychle.

Do obytné části se vstupuje po několikaschodech a tvoří ji velkoryse řešená majitelská kajuta přes celou šířku lodě s vlastní koupelnou a toaletou, kajuta v přídi a další kajuta s palandami na pravoboku. Nutno podotknout, že velkorysé jsou i rozměry lůžek v této kajutě a velké prosklení trupu prostor ještě zvětšuje. Poslední dvě kajuty mají společnou toaletu se sprchou, která slouží také pro denní použití pro hosty, protože má i přímý vstup z chodby.

Testovaná loď byla vybavena nejsilnější motorizací, a tak není divu, že i při plném obsazení je akcelerace snadná a reakce na polohu páky plynu okamžitá. Loď je opatřena přístroji Raymarine, rádiem Fusion a reproduktory Alpine. Pro manévrování jsou k dispozici dobře dimenzované přední a zadní dokormidlovací hydraulické motory. Řízení lodi je jednoduché a přesné při všech režimech plavby. Jízdní vlastnosti trupu a odhlučnění salonu svádí k tomu jet prostě na plný plyn.

A co se dá Galeonu 500 Fly vytknout? Snad jenom to, že sezení za kormidlem v salonu není nastavitelné. A co mne překvapilo příjemně? Především dílenské zpracování. Stropní panely i laminátové díly k sobě dobře pasují. Je vidět, že je loď postavena tak, aby vydržela plavbu v náročných podmínkách, i když to není to, co by majitelé vyhledávali. Podle vyjádření zástupce továrny je Galeon schopen nabídnout zákazníkům individuální řešení použitých materiálů, barevných uspořádání i dispozice.

www.aventuraboats.cz
www.aventuraboats.sk

Text Daniel Guryča
Foto Galeon

Zveřejněno v Yachtu 9/2018


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht, WINE & Degustation, Exclusive, Caravan.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI